تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از سه راه جمهوری، کوچه سخنور، ساختمان شماره 117، طبقه 5

021-66709528

دستگاه لیزر مو – السکاندرایت، تیتانیوم، کندلا، فیلیپس

دستگاه لیزر مو – السکاندرایت، تیتانیوم، کندلا، فیلیپس

دستگاه لیزر مو تنها روشی است که می‌تواند موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد و همچنین یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است. میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان درمان لیزر موهای زائد را به جای سایر روش‌های جایگزین مانند اپیلاسیون یا اصلاح انتخاب کرده‌اند. این روش یک راه حل دائمی برای مشکلاتی مثل رشد سریع موهای زائد است. علاوه بر این، لیزر موهای زائد می‌تواند مشکلات دیگری مانند خارش، رشد موهای زائد زیر پوستی و التهاب را برطرف نماید.

از این دستگاه جهت حذف موهای زائد بدن و صورت استفاده می‌شود. نور لیزر یا دیود مورد استفاده در این سیستم، ریشه موهای موجود بر روی سطح پوست را بدون آسیب رساندن به بافت‌ها از بین می‌برد. معمولاً دستگاه‌های نور پالسی شدید (IPL) به عنوان دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده می‌شوند. IPL پالس‌های نور بسیار ملایمی را به ریشه مو ارسال می‌کند. این دستگاه باعث می‌شود که فولیکول‌ها وارد مرحله استراحت شود. موهای زائد می‌ریزد و رشد موهای جدید کندتر می‌گردد. با استفاده از دستگاه لیزر مو می‌توانید موهای زائد در هر ناحیه‌ای غیر از پلک یا ناحیه اطراف چشم را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که پوست دارای خالکوبی نباید لیزر شود. جوهر خالکوبی حاوی ذرات فلزی است که به نور دستگاه‌های لیزر مو واکنش نشان می‌دهد. آنها انرژی نوری را به سمت خود جذب می‌کنند و از این طریق سلول‌های پوست را گرم می‌کنند. این امر می‌تواند منجر به ایجاد زخم و سایر عوارض جانبی گردد. رنگ مو و نوع پوست بر موفقیت لیزر تاثیر می‌گذارند. در واقع رنگدانه‌های مو باید نور را جذب کنند.

بررسی انواع دستگاه‌های لیزر مو

لیزر فقط باید به فولیکول مو آسیب برساند و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست، موهای تیره و پوست روشن، بهترین نتایج را به همراه دارند. طیف وسیعی از رنگ‌های مو شامل موهای بلوند، قرمز و خاکستری و پوست‌های خیلی تیره با این روش درمانی جواب نمی‌گیرند. موهای سفید و خاکستری حاوی ملانین کافی برای جذب انرژی نور نیستند. موی قرمز حاوی نوع متفاوتی از ملانین است که با IPL از بین نمی‌روند. بنابراین برای از بین بردن سایه موها باید سایر دستگاه‌های لیزر زیبایی استفاده کنید.

انواع دستگاه‌های لیزر مو

دستگاه روبی (یاقوتی)

لیزر روبی اولین سیستمی بود که برای کاهش دائمی موهای زائد طراحی و تولید شد. این سیستم از طول موج کوتاه‌تر از 694 نانومتری استفاده می‌کند و ملانین را هدف قرار می دهد. این دستگاه برای از بین بردن موهای سبک و نازک ایده‌آل است. از طرف دیگر، سیستم لیزر یاقوتی برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند توصیه نمی‌شود.

دستگاه لیزر مو الکساندرایت (الکس)

لیزر الکساندرایت محبوب‌ترین و شناخته ‏شده‌ترین سیستم لیزر موهای زائد است. این دستگاه همچنین سریع ترین سیستم لیزری موجود در حوزه زیبایی است. لیزر الکساندرایت یکی از راحت‌ترین سیستم‌های لیزر موهای زائد است. این دستگاه با استفاده از کریستال الکساندرایت به عنوان منبع نوری و یا واسطه استفاده می‌کند. لیزر الکس یک طول موج 755 نانومتر در محدوده طیف مادون قرمز تولید می‌کند. از مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن تتو
  • انرژی و طول موج قابل تنظیم
  • درمان رگ‌های عنکبوتی
  • درمان لک‌های مادرزادی عروقی
  • درمان لکه‌های پیری
  • حذف بهتر فولیکول مو
  • دارای طول موجی منحصر بفرد
  • احتمال کمترین آسیب به پوست
  • دارای سیستم خنک کننده موثر
  • جلسات کمتر

دستگاه لیزر موی الکساندر

دستگاه لیزر دایود

دستگاه‌های دایود در حوزه دستگاه‌های زیبایی جزء دستگاه‌های نسبتاً جدید هستند. منبع انرژی آنها شامل نیمه هادی‌هایی است که به عنوان دیود شناخته می‌شوند و در کنار هم قرار گرفته اند تا پرتو لیزری با طول موج 800-810 نانومتر ایجاد کنند. این طول موج به عمق فولیکول مو بهتر نفوذ می‌کند. لیزرهای دایود عموماً برای انواع پوست‌های تیره‌تر مورد استفاده قرار می گیرند و برای از بین بردن موهای ضخیم یا درشت گزینه ایده‌آلی هستند. دستگاه لیزر دایود بیشتر برای از بین در بین موهای زائد آقایان استفاده می‌گردد. از مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خنک سازی سطحی
  • دارای عمق نفوذ بیشتر
  • قابلیت استفاده برای پوست‌های تیره
  • کاهش ریسک به خاطر پالس یکنواخت

دستگاه لیزر موی دایود

دستگاه لیزر ان دی یاگ

سیستم‌های ND-YAG پیشرفته ترین فناوری‌ها را در حوزه زیبایی ارائه می‌دهند. این دستگاه علاوه بر لیزر موهای زائد، کاربردهای متعددی از جمله حذف خالکوبی و لایه برداری پوست ارائه می‌دهند. سیستم‌های ان دی یاگ امواجی با طول موج 1064 نانومتر ایجاد می‌کنند. از مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از بی حسی موضعی
  • نداشتن عوارض جانبی مانند درد و سوختگی
  • کاهش زمان درمان تا 45 درصد نسبت به سایر سیستم‌ها
  • استفاده از سه طول موج به طور همزمان برای بهترین تاثیر گذاری

دستگاه لیزر موهای زائد ان دی یاک

دستگاه IPL (نور پالسی شدید)

ای پی ال یکی دیگر از سیستم‌های پرکابرد جهت لیزر موهای زائد است که از نور پالسی شدید برای انجام کار استفاده می‌کند. IPL مخفف Intense Pulsed Light و به معنی پالس شدید نور است. IPL فناوری منحصر به فردی است که از نور پالسی برای آسیب رساندن به فولیکول مو استفاده می‌کند و از رشد آتی آن جلوگیری می‌نماید. عملکرد این دستگاه به این صورت است که نور پالسی از دستگاه ساطع می‌گردد و توسط ملانین موجود در ساقه مو جذب می‌شود و آن را گرم کرده و سلول های مسئول رشد مو را از بین می‌برد.

دستگاه ای پی ال

این روش برای کسانی که موهای تیره و پوست روشن دارند انتخاب خوبی است. از دستگاه لیز ای پی ال برای افرادی که موهای بلوند، قرمز یا خاکستری دارند مناسب نیست؛ زیرا دستگاه انرژی کافی برای از بین بردن ملانین موجود در این رنگ موها را از خود ساطع نمی‌کند. مزیت نور پالسی شدید، طول موج، سطح انرژی و مدت زمان پالس قابل تنظیم است و عوارض جانبی شناخته شده توسط این دستگاه شامل قرمزی و تورم در اطراف ناحیه مورد نظر است که در عرض چند روز از بین می‌رود. از مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحت تاثیر قرار دادن دامنه بیشتری از پوست
  • رفع موهای زائد به وسیله گرما و بدون هیچ گونه سوختگی
  • جوان سازی پوست
  • رفع لک و کک و مک
  • احتمال تغییر رنگدانه

لیزرهای زیبایی

این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای از بین بردن موهای زائد، لکه‌های پوستی و رفع کک و مک استفاده می‌شوند. این نوع لیزرها با هر نوع پوستی سازگار هستند. تنها تفاوت بین لیزرهای زیبایی و لیزرهای IPL در فرکانس نور اعمال شده است. لیزرهای ای پی ال دارای فرکانس پایین‌تری هستند. رنگدانه تیره پوست (ملانین) باعث خرد شدن ذرات کوچک می‌شود که سپس از طریق سیستم لنفاوی شما به مدت حدود 3 هفته از پوست خارج می‌شود.

لیزرهای زیبایی دارای فرکانس بالاتری هستند و به عمق پوست نفوذ می‌کنند. رنگدانه مو توسط این دستگاه‌ها به سرعت خرد می‌شود و می‌تواند در عرض چند روز از طریق سیستم لنفاوی شما حذف گردد. دستگاه لیزر زیبایی برای از بین بردن موهای روشن، خاکستری و قرمز گزینه ایده‌آلی است؛ زیرا این نوع لیزرها روی ملانین موجود در انواع مختلف مو، موثرتر عمل می‌کنند. علاوه بر این، برای از بین بردن موهای قهوه‌ای تیره یا سیاه نیز می‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

دستگاه RF (فرکانس رادیویی)

Radio Frequency یا به اختصار RF، از فرکانس رادیویی برای گرم کردن فولیکول مو و از بین بردن آن استفاده می‌کند. انرژی RF کلاژن پوستی را در داخل تار مو گرم می‌کند که باعث آسیب غیر قابل برگشت آن می‌گردد و از رشد موهای زائد جلوگیری می‌کند. دستگاه لیزر مو RF برای از بین بردن موهای زائد پوست‌های بسیار تیره، حساس و ظریف گزینه ایده‌آلی است است. ولی برای موهای زائد قرمز، بلوند و خاکستری رنگ مناسب نیست؛ زیرا این گونه‌ها خواص RF را جذب نمی‌کنند.

دستگاه ار اف

دستگاه لیزر مو چگونه کار می‌کند؟

دستگاه‌های لیزر مو از پالس های متمرکز نوری برای هدف قرار دادن رنگدانه‌های تیره در فولیکول‌های مو استفاده می‌کنند. با تمرکز بر روی رنگدانه، اشعه لیزر می‌تواند از پوست شما عبور کند و ریشه موهای زائد را از بین ببرد. برای انجام این کار، دستگاه باید به دمای حدود ۷۰ درجه سانتی گراد (۱۵۸ درجه فارنهایت) برسد. دستگاه لیزر مو قادر است فولیکول‌های مو را از کار بیندازد و از رشد مجدد آنها جلوگیری کند. نور پر انرژی به فولیکول مو آسیب می‌رساند و رشد مجدد آن را متوقف می‌کند.

هر چه مو تیره‌تر و ضخیم‌تر باشد، رنگدانه بیشتری را حفظ و نور بیشتری را جذب می‌کند. به همین دلیل است که نباید موها را قبل از انجام فرآیند لیزر، اپیلاسیون کنید. در صورت عدم وجود مو بر روی پوست، اشعه لیزر قادر به پردازش فولیکول مو نخواهد بود. هر چه رنگ پوست تیره‌تر باشد، رسیدن به دمای بالا دشوارتر می‌گردد. پوست‌های روشن را می‌توان با لیزرهایی با طول موج‌های بین 700 تا 1000 نانومتر به طور ایمن درمان کرد، اما پوست‌های تیره نیاز به لیزرهایی با طول موج بین 1064 نانومتر تا حدود 1300 نانومتر دارند.

دستگاه لیزر چند منظوره

این دستگاه‌ها می‌توانند خدمات زیبایی متفاوتی را ارائه دهند. در واقع به غیر از لیزر موهای زائد کل بدن، می‌توانید از این تجهیزات برای از بین بردن لک و کک و مک، سفت کردن پوست، فرم دهی بدن، کاهش سلولیت، از بین بردن جای جوش صورت و آکنه، ترویج جوان سازی پوست، ضد پیری و کاهش چین و چروک، لایه برداری پوست و حتی تغییر رنگ پوست استفاده کنید.

بهترین دستگاه لیزر بدن و صورت

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن، دستگاه‌های لیزر بسیار متنوعی وجود دارند. هر کدام از این دستگاه‌ها مزایای ویژه‌ای دارند و متناسب با پوست مراجعه کننده انتخاب می‌شوند. در واقع نوع دستگاه لیزر با توجه به رنگ پوست، ضخامت و جنس موهای زائد مراجعه کننده انتخاب می‌گردد.

اصلی‌ترین ویژگی‌های دستگاه

از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه‌های لیزر مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی پوست
  • عدم ایجاد درد و سختگی
  • قدرت نفوذ بالا
  • سرعت بالای سیستم
  • یکنواختی لیزر
  • عدم استفاده از ژل های بی حس کننده
  • پوشش همه نوع پوست مو

خرید دستگاه لیزر مو

انواع متنوعی از تجهیزات پزشکی در حوزه زیبایی با مدل ها و قیمت های مختلف وجود دارند. شرکت سینا طب به عنوان تولید کننده برتر تجهیزات پزشکی و زیبایی، گام مهمی در راستای خواسته مشتریان عزیز در حوزه پوست و مو با ارائه انواع دستگاه‌های لیزر برداشته است. جهت انتخاب و خرید دستگاه لیزر موهای زائد می‌توانید با مشاورین و کارشناسان شرکت سینا طب تماس حاصل فرمایید و مناسب‌ترین و رایج ترین دستگاه‌ها را جهت استفاده در منازل و یا کلینیک‌های زیبایی تهیه نمایید. برای انتخاب یک دستگاه لیزر با کیفیت و قیمت مناسب می‌توانید از متخصصان شرکت سینا طب کمک و راهنمایی بخواهید.

عوامل موثر بر قیمت دستگاه لیزر مو

یکی از مهم‌ترین مسائل هنگام تهیه و خریداری دستگاه‌های لیزر مو، مسئله قیمت دستگاه است. با توجه به این که دستگاه‌های لیزر موهای زائد دارای انواع مختلفی هستند، قیمت هر یک از آنها با دیگری متفاوت است. از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه لیزر مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع و مدل دستگاه
  • برند شرکت سازنده
  • کیفیت و قدرت دستگاه
  • استاندارد های مورد استفاده در ساخت محصول
  • کاربردها و آپشن های متعلق به سیستم
  • نوع سیستم خنک کننده
  • اندازه فیبر دستگاه
  • توان مصرفی دستگاه
  • سایر امکانات جانبی
  • نواسانات قیمت ارز

همراهان عزیز و گرامی می‌توانید برای اطلاع از قیمت های به روز انواع دستگاه‌های پزشکی در حوزه زیبایی و همچنین سایز لوازم و تجهیزات پزشکی شرکت سینا طب، با شماره‌های درج شده در صفحه ارتباط با ما، تماس حاصل فرمایید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 36 میانگین: 4.8]